reklama

Jeden mladý nevolič Kotlebu

Posledné parlamentné voľby ukázali, že takmer 23 percent prvovoličov vo veku od 18-21, dalo hlas Kotlebovej strane mladé Slovensko. Táto šokujúca informácia pre mňa bola prvým podnetom k napísaniu tohto blogu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Ako volili prvovoliči
Ako volili prvovoliči (zdroj: Exit pool Focusu (2))

Biela je lepšia ako čierna

Druhým a finálnym podnetom pre napísanie tohto blogu pre mňa bola debata časopisu .týždeň (1), ktorá sa uskutočnila v krátkosti po voľbách. Sedel som v hľadisku. Diskutérmi boli František Mikloško, Peter Zajac a Kálmán Petőcz. Keď sa diskusia začala točiť okolo témy ĽS - NS a otázke mladých voličov, Petőcz sa vyjadril, že vrámci olympiády ľudských práv, v ktorej organizovaní je zapojený, sa stretáva s veľkým počtom prvovoličov. Spomenul, že v Prešovskom kraji na istej debate vyzval decká, nech vyjadria svoj úprimný názor na rómsku otázku. 16-17 roční študenti sa okamžite začali sťažovať na neprispôsobivých cigáňov, ktorí ich obťažujú a kradnú. Petőcz oponoval tým, že si uvedomuje, že takéto správanie je nepríjemné, ale bieli ľudia predsa kradnú omnoho viac. Kolektívna odpoveď bola šokujúca: ,,Áno, aj bieli ľudia kradnú, ale to len preto, že vidia, že aj cigáni kradnú, ale nič sa im nestane!''

Keď som tom počul, okamžite som si predstavil mladých ľudí, ktorí sa boja prechádzať cez svoje okolie, kde cigáni vyčíňajú alebo rozbíjajú zariadenie. Predstavil som si dievča, ktoré nejakí Rómovia obťažovali na diskotéke. Pomyslel som na chalana, ktorého iní Rómovia zbili na diskotéke. Predstavil som si, čo všetkých týchto mladých spája- strach, hnev, nenávisť. Prečo toľko negatívnych asociácií? 

Päste, kočík a smrť

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

So strachom, hnevom a nenávisťou som prichádzal do styku posledné dva roky základnej školy takmer na dennej báze. Rómsky chalan (nazvime ho Rigo) bol postrach nie len mňa, ale aj pre mnohých ďalších žiakov našej triedy. Bol to suverénny líder všetkých gangstrov 9. ročníka. Mal v obľube pravidelné fajčenie, záškoláctvo, alkohol. Pamätám sa, ako si raz po neho do školy prišiel rozzúrený majiteľ domu, ktorý stál oproti našej škole. Rigo do tohto domu raz z ulice cez okno nahádzal zapálené petardy, ktoré mu ostali zo Silvestra. Jedna peterdu, ktorú Rigo hodil, dopadla do dvora do kočíka, v ktorom spalo dieťa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Základka bol boj, v ktorom som musel chodiť na kurz sebaobrany kvôli Rigovým pravidelným fyzickým útokom. Mnohí iní také šťastie ako ja nemali, a voči jeho pästiam a pästiam jeho kumpánov sa ubrániť nevedeli. Chlapec Matej, náš spolužiak, spáchal samovraždu. Matej v škole nemal žiadnych priateľov a jeho rodinné zázemie bol tiež mizerné. Myslím si však aj to, že Rigo, ktorý ho šikoval, bol tomu celému dopomocný.

Chráňme si svoje srdce

Dnes mám 23 rokov a základná škola je už dávno za mnou, no napriek tomu si pamätám na slová, ktoré som raz Rigovi povedal. Tie slová som mal v hlave ako trpkú modlitbu útechy vždy, keď jeho päsť dopadla na moju hlavu: ,,Uži si tento čas tvojho života, lebo je to to najviac, čo v živote dosiahneš. Skončí základka a ty a tvoje líderstvo skončí s ňou.'' Boli to slová hlbokej nenávisti a hnevu. Boli to myšlienky nedozretého dieťaťa. O Rigovi som po základnej škole počul len málo. Viem to, že sa nedostal cez druhý ročník strednej školy a na čas prepadol drogám. Tuším išiel skúsiť šťastie niekam do zahraničia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak teraz myslím na Riga, premýšľam nad odpustením a o veciach, ktoré som si uvedomil až neskôr. Napríklad o tom, ako ho učitelia odsudzovali a ako sa mu nikto nevenoval. Zaujíma ma, ako by dopadol Rigo, ak by mu doma rodičia preukazovali viacej lásky a ak by si niekto všimol, aký bol nadaný v športoch. Čo ak by ho niekto trénoval futbal, v ktorom vynikal? Zasiahlo by ho, keby mu tak často nenadávali do cigáňov a keby si nemusel kvôli zlej finančnej situácií požičiavať šaty od kamošov? ...

Čas sa posunul a ja som dospel. Uvedomil som si, že veci nie sú také, ako sa na prvý pohľad zdajú. O človeku môžeme povedať veľa podľa toho, ako premýšľa o tom, ktorý ho zranil, alebo mu ukrivdil. Nenávisť a neodpustenie som s Rigom už skúsil a ľutujem to. Čierne uniformy vedú len do čiernoty. O tých, ktorí nás zranili alebo nám ukrivdili, dokážeme premýšľať aj inak, ako o parazitoch (3).
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zdroje: 
1. http://www.tyzden.sk/podlampou/30573/pod-lampou-kto-sme-po-volbach/
2. https://dennikn.sk/396015/koho-kruzkovali-kolko-mat-parlamente-zien-koho-volili-prvovolici/
3. http://dennik.hnonline.sk/slovensko/547018-romovia-su-paraziti-a-tiso-jediny-prezident-taky-je-novy-zupan

Juraj Petrík

Juraj Petrík

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

,,Kto za slobodu nebojuje, ten si ju nezaslúži´´ MRŠ Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáIn media t-res-kaPolitikaCestopisO .Ľ.uďoch

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu