reklama

Dušan

Môj posledný blog bol napísaný 10.10. 2013. To je celkom dlhý čas a tak som na svoj ,,comeback,, chcel nejaký skutočne silný príbeh. Akurát v dobe, keď som premýšľal, čo napíšem mi život opäť prihral jednu veľkolepú story.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Ja s darovanou Bibliou
Ja s darovanou Bibliou (zdroj: Juraj Petrík)

>> Mamina ma vyslala, aby som s bratom zaniesol nejaké prebytočné šaty a drobnosti do zberného centra v Leviciach. A tak sme šli. Z vonkajšej strany vyzerala budova veľmi maličká a strašne rozpadnutá a preto ma prekvapil pohľad, ktorý sa mi naskytol, keď sme vkročili úzkymi dverami dnu. Pred nami sa rozprestrela obrovská hala, ktorá pripomínala blší trh. Našli by ste tam doslova všetko: ,, šaty, dvere, spotrebiče, náčinie, nábytok, ...´´. Našli sme tam aj Dušana, ktorý nás privítal s vystretou rukou, otvorenou dlaňou a širokým úsmevom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

>> Máte aj vy vo svojom okolí ľudí, z ktorých vyslovene srší pozitívna energia? Hneď keď som uvidel Dušana, vedel som, že je jedným z nich. S radosťou prijal naše dary a pokým si niečo zapisoval, spýtal som sa ho jednoduchú vetu ,ktorá rozprúdila náš rozhovor: ,, Dušan, čo Vás inšpirovalo k tejto práci?´´ Dušan sa usmial a začal hovoriť o tom, ako pred rokmi dostal s manželkou nápad opraviť starú skriňu, darovať ju a niekomu tak pomôcť. Rozprával o tom, ako ho vždy fascinovali sociálne rozdiely a ako vždy súcítil s ľuďmi, ktorí vo svojom živote stratili všetko. Hovoril aj o svojich cestách po Amerike, ako spoznal pár misionárov, ktorý mu ukázali pravú vieru, pretože to pre neho predtým neznamenalo nič viac, ako slovné spojenie. Pokračoval o pomoci Leviciam, o zberni, ktorú to rozbehol a aj o problémoch, ktoré mal. S úsmevom vyjadril, ako našiel svoje životné poslanie a ako ho napĺňa pomáhať druhým ľudom, ako sa teší keď môže niekoho ošatiť a dať mu tanier teplej polievky. Dušan ma chcel s niekým zoznámiť, zakričal dve mená a za malú chvíľku pribehli dvaja potetovaní a mierne pootrhaní chlapíci. Dušan na jedného z nich hrdo ukázal: ,,Tak tento chlapík sa ešte na začiatku minulého roku topil v alkohole, som strašne rád, že som mu mohol pomôcť. Teraz robí tu so mnou a úspešne abstinuje ...´´

SkryťVypnúť reklamu
reklama

>> Počúvam Dušana a do očí sa mi tlačia slzy. Malý chlapík v pracovnej vetrovke, ošarpanej čiapke zrazu vyťahuje malú knižočku. ,,Toto je pre teba Juraj.´´ Na vojenskom obale malej knižky vidím jasný čierny nápis- Písmo Sväté. ,, A napíšeš mi tam aj venovanie Dušan?´´, pýtam sa šibalsky. ,,Veľmi rád,´´ odpovedá.

>> Cestou domov stále myslím na Dušanov príbeh. Každý deň ďakujem za ľudí ako on. ,,Dušan, ste veľkou inšpiráciou,´´ hovorím mu ešte pred odchodom. ,,Ste veľkou inšpiráciou.´´

Juraj Petrík

Juraj Petrík

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

,,Kto za slobodu nebojuje, ten si ju nezaslúži´´ MRŠ Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáIn media t-res-kaPolitikaCestopisO .Ľ.uďoch

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu