reklama

Veci, za ktoré sa hanbím

Bolo úplne jedno, či sedela za katedrou, stála pred tabuľou alebo sa len tak prechádzala po triede, vždy z nej vychádzal veľký rešpekt. Bola jednou z tých osôb, ktoré vyžarujú intelekt a múdrosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Camino Norde 2012
Camino Norde 2012 (zdroj: Babusa Peter)

Obdivoval som, ako celé poznámky diktovala z hlavy. Táto mladá pani profesorka nepotrebovala knihy (ktoré aj tak neboli), jednoducho všetko vedela. Bola úplne profesionálna a mne bolo jasné, že sa vo svojej oblasti vyzná dokonale. Bola tak akurát prísna, tak akurát usmievavá, tak akurát náročná, tak akurát priateľská. Mala všetko, čo má dobrý učiteľ mať. Pamätám si, ako raz jednu spolužiačku pristihla s ťahákom. Tá dotyčná spolužiačka by si z toho normálne veľkú hlavu nerobila, no vtedy plakala. Plakala preto, lebo stratila dôveru niekoho tak dôležitého a podstatného. Zlyhala.

Táto naša profesorka bola vysoká a pekná-väčšina spolužiakov do nej bola platonicky zaľúbená. Bola aj sebavedomá a inteligentná- väčšina dievčat v nej videla svoj budúci obraz. Síce som predmet, ktorý učila neobľuboval, no jej podanie vždy zaujalo. Bola to jednoducho pani profesorka. Jedna z mojich obľúbených.

Jeden krát, počas jej hodiny mal prísť istý pán robiť prednášku o drogách. Po oznámení, že príde, sme sa kolektívne tešili. Znamenalo to toľko, že celú hodinu nebudeme musieť nič robiť, len počúvať. Spomienka na jeho návštevu ma trápi až doteraz.

Mohlo to byť tak 3 roky dozadu, keď spomínaný človek vkročil do triedy. Bol to mladší muž s veľmi špecifickým prejavom. Stručne sa predstavil, pani profesorka si sadla do prvej lavice a on po chvíľke spustil svoje predstavenie. Tragikomické predstavenie. Jeho spôsob reči a prejav nasvedčoval osobe, ktoré si ráno šľahla 4 kávy a energeťák. Bol nadmieru asertívny a prirodzený odstup mi nič nehovoril. Horlivo gestikuloval, hovoril rýchlo a často zvyšoval hlas. Všetko aby dosiahol väčšiu pozornosť. Negatívne príklady zo života tých, ktorý užívali drogy ilustroval na živom divadle s náhodne vybraným spolužiakom. Pozrel som sa okolo seba a videl som, že v ostatných vzbudzuje najmä strach. Vôbec sa mi nepáčil. Pôsobil na mňa ako hlupák. Občas som sa pozrel na našu pani profesorku a videl som, že si myslí to isté.

Niekedy pred koncom jeho prednášky nastala tá chvíľa. Síce som sa už dávno pridal k tým, ktorý počúvali len na pol ucha a čakali koniec, jasne som zaznamenal, ako to povedal. Povedal vetu, ktorú som počul len letmo, ale znela asi takto: ,,No, aby ste nedopadli ako tuto hlúpa učiteľka.´´

Zamrazilo ma. Pozrel som sa na tvár profesorky a videl som, že je tiež šokovaná. Chlapík túto vetu bleskovo zasypal ďalšími bezvýznamnými a kecal ďalej. Celá vec sa za pár sekúnd ,,akoby ani nestala,, Sedel som tam a začínala vo mne vrieť zlosť. Ako sa opovažuje niekomu takému, kto je 10x inde ako on, povedať niečo také. On, úplný magor, ktorý sa vôbec nevie správať označí niekoho omnoho inteligentnejšieho hlupákom. Niekoho, kto si to zaslúži najmenej na svete. Nejako tak zneli moje myšlienky.

Na ceste domov si jeho vetu prehrávam v hlave snáď 10x. Stále mi tam hučí a nechce von. Juraj, prečo si sa nepostavil a nepovedal si mu, že je kus magora? Prečo si nepostavil, a nepovedal si mu, nech sa ospravedlní, lebo ho odtiaľ vyrazíš. Prečo si nepovedal ani slovo, prečo si sa jej aspoň trošku nezastal?
Prešli 3 roky a ja si stále hovorím to- prečo. Prečo som nezareagoval ako chlap? Malo mi byť jedno, že som v triede s ostatnými tridsiatimi ľuďmi, vedel som, že niekto mal niečo spraviť a že ten niekto som mal byť práve ja. Vedel som, ako sa cítila moja spolužiačka, keď jej tá profesorka našla ťahák. Zlyhal som.

Prepáčte pani profesorka, prepáč Juraj. Sú veci, za ktoré sa hanbíme a chceli by sme ich vrátiť. Ale nemôžeme, lebo taký je život. Potkneme sa, zraníme sa, rana sa zacelí, ale jazva zostáva.

Juraj Petrík

Juraj Petrík

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

,,Kto za slobodu nebojuje, ten si ju nezaslúži´´ MRŠ Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáIn media t-res-kaPolitikaCestopisO .Ľ.uďoch

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu